HOLDBAR var den viktigste møteplassen for produksjon, emballering og håndtering i Norge i 2020. Messen het tidligere Mat & Emballasje. En total re-branding i forkant av arrangementet med nytt navn HOLDBAR og tilhørende ny profil ble godt mottatt i bransjen. 

Selve arrangementet gjennomgikk også et vellykket løft der det bl.a. ble bygget opp moderne områder på messen som holdBAREN, et innovasjonsområde (med kåring) og en foredragsscene i gjennomført design.  

10000
Besøkende
84
Utstillere

HOLDBAR ble markedsført bredt med vektlegging på «nye» kanaler som sosiale medier og en egen emballasje-podd i samarbeid med Emballasjeforeningen og Nettavisen. Kvalitativt var samarbeidspartnere og utstillere mer fornøyd etter årets gjennomføring, og vi merket stolthet og sterkere engasjement hos de medvirkende.  

Messen gikk parallelt med fagmessen SMAK2020 som ga gode synergier for begge arrangementene. 

«De grepene som ble tatt fra Norges Varemesse sin side var riktige og helt nødvendige i forhold til videreutvikling av denne messen. Hovedkomiteen jobbet godt sammen og prosjektteamet la ned en helt enestående innsats. Jeg har ikke fått en eneste negativ tilbakemelding etter denne messen og jeg gleder meg til HOLDBAR 2023!» 

Kari Bunes, Administrerende direktør i Emballasjeforeningen og medlem av hovedkomiteen 2020. 

Innholdsoversikt